طول عمر بیماران سرطان کبد چقدر است؟ [آخرین تحقیقات 2021]

طول عمر بیماران سرطان کبد چقدر است

طول عمر شما با وجود سرطان کبد (سرطان اولیه کبد) بستگی به میزان پیشرفت آن در تشخیص و عوامل دیگر مانند وضعیت فردی، نوع سرطان کبد، درمان و سطح آمادگی جسمانی شما دارد. به همین دلیل هیچ کس نمی تواند به شما بگوید دقیقاً چقدر عمر می کنید. در ادامه به بررسی بیشتر طول عمر بیماران سرطان کبد می‌پردازیم.

تخمین آمار این سرطان نسبت به سایر سرطان های  شایع تر دشوار است. برخی از آمارها بر اساس تعداد کمی از افراد است. به یاد داشته باشید، آن‌ها نمی توانند به شما بگویند که در مورد شخص شما چه اتفاقی خواهد افتاد. البته می توانید اطلاعات بیشتری را در مورد آینده بیماری خود، از پزشک‌تان بپرسید.

بزرگ‌تری غده داخلی بدن انسان کبد است که وظیفه‌ی دفع سموم، تنظیم قند خون و ساخت هورمون‌های ضروری بدن برعهده‌ی این غده می‌باشد. مهم‌ترین مسئله‌ای که بیماران سرطان کبد به آن می‌اندیشند، طول عمر بیماران سرطان کبد است که به عوامل مختلفی وابسته می‌باشد.

طول عمر بیماران سرطان کبد

بعد از تصادفات و سکته های قلبی سومین عامل مهم در مرگ و میر، سرطان کبد است. کبد چرب یکی از بیماری‌های شایع کبد است که ۲۰% کشورهای غربی و ۸۰% از افراد چاق به آن مبتلا هستند.

بافت های مختلف بدن هر یک ممکن است دچار رشد دیوانه وار سلول هایشان و یا به عبارتی درگیر سرطان شوند، بافت هایی مثل خون، روده، معده، پوست و یا کبد. برای انتخاب کردن بهترین درمان و همچنین تخمین طول عمر در چنین بیمارانی از اطلاعات آماری استفاده می شود.

این مقاله، آمار میزان مرگ و میر در اثر سرطان را در گروه بزرگی از افراد (این افراد طی چندین سال مورد مطالعه قرار گرفتند) نشان می دهد. با توجه به نتایج به دست آمده می توان به طور تقریبی درباره ی آینده ی بیمار قضاوت کرد اما نمی توان به طور دقیق به شرایط آینده و طول عمر او پی برد.

این اطلاعات آماری بر اساس نوع سرطان، این که تا چه مرحله ای پیشروی کرده است، سن فرد و بازه ی زمانی مورد نظر متفاوت است و باید بر اساس تشخیص پزشک، یکی از منابع آماری انتخاب شود.

طول عمر بیماران سرطان کبد چقدر است

طول عمر بیماران سرطان کبدی به چه عواملی بستگی دارد؟

پیش بینی طول عمر بیماران سرطان کبد به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد، عواملی مثل سبک زندگی، آمادگی جسمانی بیمار، وضعیت روحی، مرحله سرطان، نوع درمان، بیماری های زمینه ای، سیستم ایمنی، نوع تغذیه و لایف استایل و … .پس منطقی است که نتوانیم به طور دقیق بفهمیم که بیمار چقدر عمر خواهد کرد و ناچارا با اطلاعات آماری، که با توجه به زیاد بودن عوامل اثر گذار در این بیماری بسیار متفاوت هستند، می توان حدس هایی زد. بهترین راه برای فهمیدن طول عمر بیمار این است که روحیه اش را نباخته و به پزشک خود اطمینان کند تا شرایطش را از تمامی جنبه ها بررسی کرده و بهترین درمان انتخاب شود.

به طور کلی طول عمر بیمار به میزان زیادی به درمان انتخابی بستگی داشته و خود درمان با توجه به مرحله ی سرطان کبد، یعنی سایز توده سرطانی و متاستاز آن به بافت های اطراف، انتخاب می شود. همچنین از آنجایی که در صورت برداشتن بافت سرطانی، توسط جراحی و یا روش های دیگر، بافت باقی مانده باید با تکثیر شدن، کار بافت از دست رفته را هم انجام دهد، سلامت آن در طول عمر بیمار اثر گذار است.

البته همیشه به خاطر داشته باشید که سلامت کلی بیمار و روحیه اش هم نقش موثری در بهبود تمامی بیماری ها ایفا می کند.

اطلاعات آماری در طول عمر بیماران سرطان کبد

به نقل از Cancer.Net در سال ۲۰۲۰ به طور تقریبی ۴۲,۸۱۰ فرد بزرگسال (۳۰,۱۷۰ مرد و ۱۲,۶۴۰ زن) در آمریکا با سرطان کبد اولیه تشخیص داده خواهند شد. از سال ۱۹۸۰ وقوع سرطان کبد سه برابر شده است. بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ تعداد افرادی که با این بیماری تشخیص داده شدند سالانه حدودا ۲ درصد افزایش داشته است.  آقایان تقریبا ۳ برابر بیشتر از خانم ها به سرطان کبد مبتلا می شوند.

متاستاز در سرطان کبد

به نقل از Cancer research UK در افراد بزرگسالی که در انگلستان با سرطان کبد تشخیص داده می شوند تقریبا ۳۶ درصد افراد تا یک سال یا بیشتر بعد از تشخیص، و بیشتر از ۱۲ درصد از آن ها تا ۵ سال یا بیشتر بعد از تشخیص سرطان کبد، عمر خواهند کرد.

طول عمر ۵ ساله در سرطان کبد در افراد جوان تر در مقایسه با مسن ترها به طور کلی بیشتر است. در بیماران ۱۵ تا ۳۹ ساله حدودا ۳۵ درصد افراد تا ۵ سال یا بیشتر عمر کرده و تنها ۵ درصد از بیماران بالای ۷۵ سال پنج سال یا بیشتر زنده خواهند ماند.

انتخاب بهترین روش درمان با توجه به اطلاعات آماری

پزشکان معمولا از اطلاعات آماری طول عمر ۵ ساله ی نسبی یا (year relative survival rate-5) برای بررسی بهترین روش درمانی استفاده می کنند. به زبان دیگر با داشتن این اطلاعات سود یک روش درمانی نسبت به میزان خطراتش سنجیده شده و بهترین روش درمان انتخاب می شود. به طور مثال می توان فهمید که با توجه به درصد شانس ۵ ساله ی بقا آیا سرطان مورد نظر به درمان پاسخ خواهد داد؟ و یا این که آیا این روش درمانی باعث افزایش طول عمر بیماران خواهد شد؟

جالب است بدانید که برخلاف سایر بیماری ها برای بیماری سرطان، مفهوم درمان شدن به اندازه کافی مناسب نبوده و عبارت طول عمر بیشتر صدق می کند، چرا که ممکن است بعضی اوقات تعدادی سلول سرطانی بعد از درمان در بدن باقی مانده و باعث عود سرطان شوند.

جامعه ی پزشکی زمانی سرطان را درمان شده می دانند که پزشکان نتوانند ۵ سال بعد از تشخیص، بیماری سرطان را تشخیص دهند. اما عود بیماری بعد از ۵ سال هنوز ممکن است.

متاستاز در سرطان کبد به چه معناست؟

زمانی که سرطانی به مراحل آخر و پیشرفته تر می رسد توده ی سرطانی ایجاد شده برای خودش شبکه ای عروقی می سازد که می تواند توسط آن نه تنها مواد غذایی کافی به سلول هایش برساند بلکه تعدادی از سلول های سرطانی را هم وارد جریان خود کل بدن کرده و در سایر نواحی بدن، پخش شود. هر زمان که این سلول های سرطانی به محل جدید خود برسند می توانند لانه گذاری کرده و سرطان ثانویه ای ایجاد کنند. به طور مثال ممکن است سلول سرطانی ابتدا در ریه بوده و سپس با رسیدن به کبد ایجاد سرطان ثانویه در کبد کند و یا این که از سرطان اولیه از کبد شروع شده و به سایر اندام ها پخش شود.

زمانی که سرطان قسمتی از بدن، به کبد متاستاز پیدا کند در واقع با سرطان متاستاتیک و یا مرحله ی ۴ سرطان روبرو هستیم. پیش آگهی خوبی درباره ی عمر این بیماران وجود نداشته و بافت سرطانی با رگ زایی در اطراف خود، به دیگر اندامها پخش شده است. به طور معمول سرطان سینه، کولون، رکتوم، کلیه، مری، ریه، پوست، تخمدان، رحم، پانکراس، خون و معده به کبد سرایت می کند.

به علاوه افرادی که مبتلا به هپاتیت و یا سیروز کبدی هستند ریسک بیشتری برای ابتلا به سرطان کبد، چه اولیه و چه متاستاتیک، دارند.

متاستاز سرطان کبد چه علائمی دارد؟

  • از دست دادن اشتها
  • کاهش وزن
  • ادرار تیره رنگ
  • ورم شکم یا باد کردن آن
  • یرقان، زردی پوست و چشم ها
  • درد در شانه راست
  • درد در قسمت بالا و راست شکم
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • گیجی
  • تعریق و تب
  • کبد بزرگ شده

معانی اصطلاحات:

طول عمر (survival rate):

درصد افرادی که تا بازه ی زمانی مشخصی بعد از تشخیص بیماری زنده خواهند ماند.

طول عمر ۵ ساله ی نسبی (year relative survival rate-5): درصد افرادی که تا ۵ سال بعد از تشخیص بیماری زنده خواهند ماند. در این مورد افرادی که در اثر مشکلاتی غیر از بیماری مورد نظر می میرند در نظر گرفته نمی شوند.

سیروز کبدی:

فیبروزه و سفت شدن بافت کبد در اثر عواملی مثل هپاتیت، کبد چرب و … که در آن سلول های کبدی از بین می روند.

آنژیوژنز یا رگ زایی:

سلول سرطانی با ترشح موادی باعث ایجاد شدن رگ های جدید در اطراف خود می شود تا مواد غذایی و اکسیژن لازم برای رشد دیوانه وار خود را تهیه کرده و یا به سایر بخش های بدن منتشر شود.

متاستاز:

پخش شدن سلول های سرطانی از بافت سرطانی اولیه به سایر نقاط و در نتیجه ایجاد سرطان های ثانویه.

منابع:

واحد تحقیقات مرکز سونوگرافی تیراد

۳.۳ / ۵. ۱۰

به عنوان اولین نفر رای دهید!

اشتراک گذاری
نوشتهٔ پیشین
میگزدم چیست؟ ارتباط بین کم کاری تیروئید و میگزدم
نوشتهٔ بعدی
آیا بیماران کم کاری تیروئید در خطر کرونا هستند؟

۱۳۴ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام وقت به خیر . برای بیماری که دچار متاستاز کبد هستن (کلیه ها سالم تشخیص داده شده) امپول ناندرلون تزریق کردن و بعدش پاهاشون دچار ورم شده و قدرت راه رفتن ازشون گرفته شده قدرت تکلم گرفته شده و کم کم دارن دچار فراموشی میشن . این ممکن هست عوارض امپول باشه ؟

    پاسخ
  • مهراب غلامی
    1403/01/28 11:40 ب.ظ

    سلام.ببخشید آقای دکتر پدر ۷۶ ساله ام ۷ سال پیش درگیر سرطان مثانه شد که مثانه رو خارج کردن و بنا به تشخیص دکتر شیمی درمانی نشد و ۵ سال بعد توده به کلیه سمت چپ زد و متاسفانه کلیه رو خارج کردن و بعد از یک سال به کبد زده دکتر با عمل و شیمی درمانی موافق نیست تو رو خدا چکار کنیم.

    پاسخ
  • طبری هستم
    1403/01/11 12:21 ب.ظ

    سلام
    می خواستم بپرسم آیا تزریق آمپول فولوسترانت باعث تشدید متاستاز کبدی می شود یا نه
    جواب این سوال خیلی برام مهمه خواهش می کنم جواب بدین؟

    پاسخ
    • سلام، وقت بخیر
      به هیچ وجه، سرخودانه از این آمپول تزریق نداشته باشید.
      تزریق آمپول فولیسترانت (Follicle-stimulating hormone یا FSH) به‌طور عمومی معمولاً در درمان ناباروری مورد استفاده قرار می‌گیرد. FSH باعث تحریک تولید تخمک در زنان و تولید اسپرم در مردان می‌شود.
      در مورد تاثیر آن بر متاستاز کبدی، مطالعات مستقیم در مورد اثر تزریق فولیسترانت بر متاستاز کبدی محدود بوده و زیاد نیست. اما به طور کلی، تزریق هر نوع هورمون می‌تواند تاثیرات جانبی در سیستم کبدی داشته باشد، از جمله افزایش متاستاز کبدی. اما این امر ممکن است به ویژگی‌های فردی و شرایط پزشکی وابسته باشد. بنابراین، برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر و مطمئن در مورد اثرات جانبی فولیسترانت بر سلامت کبد، توصیه اکید می‌شود که با پزشک خود مشورت کنید و توصیه‌های او را دنبال کنید.

      پاسخ
  • سلام وقت به خیر بیماری دارم که عمل کیسه صفرا انجام داده پس از اون جواب پاتولوژی اون تومور به قطر سه سانتیمتر و استیج۲بوده پس از آن جراح کبد دستور سی تی دادند که اون هم انجام شد و همه چیز نرمال بود ولی قرار شد قسمتی از کبد برداشته بشه به نظر شما چقدر طول می‌کشه تا به کبد متاستاز بده با توجه به تعطیلات جهت جراحی کبد واقعا نگران هستم زمان از دست بره باتشکر

    پاسخ
  • باسلام مجدد جسارتا سئوال کرده بودم سرطان کبد خطرناکتراست یا متاستاز برست به کبد؟ البته میدانم هردو غیرقابل درمان هستند منظورم این بود که کدامیک زودتر به مرحله نهایی میرسد؟ باسپاس فراوان

    پاسخ
    • سلام، وقت بخیر
      بستگی به شرایط بیمار و سوابق پزشکی دارد نمیتوان به این صورت به این سوال پاسخ داد.

      پاسخ
    • سلام.پدرم سرطان معده داره کبدشم درگیر کرده دکتر گفت ۷۰ درصد کبدش درگیره شیمی درمانی دو جلسه انجام دادیم .آیا با شیمی درمانی امکان بهبودی کبد هس چون دکتر گفت من بعد تسویه کبد میتونم معدشو عمل کنم.ممنون میشم راهنمای کنین

      پاسخ
      • سلام، وقت بخیر
        پاسخ به سوال شما علاوه بر اینکه نیاز به بررسی مدارک و سوابق پزشکی پدر دارد، نیاز به بررسی بدن و پاسخی که در قبال شیمی درمانی داده میشود به همراه وضعیت روحیه دارد. چرا که تمام این موارد در نحوه برخورد با سرطان مهم هستند.

        پاسخ
  • باسلام درحالت کلی سرطان کبد خطرناکتراست یا سرطان برست متاستازکرده به کبد؟ با تشکر

    پاسخ
  • ایمان بهزادپور
    1402/12/22 11:54 ق.ظ

    درود دکتر .. برادرم ۴۰سالشه و کبد آن درگیر شده .. الان تحت شیمی درمانی هستو دکتر ۳مرحله براش سیس پلاتین و جمستابین تجاوز کرد و بعد سی تی متوجه شد که پیشرونده داره توده ها و دارو رو عوض کرد .. الان ۴مرحله داره اگزالی پلاتین و فلوریوراسیل تزریق می‌کنه زیر نظر دکتر .. متاسفانه خیلی ضعیف شده .. خواستم ببینم میشه ct رو ببینید و راهنماییم کنید.. ممنون میشم .. بهزادپور از خوزستان

    پاسخ
  • ااالالاه
    1402/12/20 5:07 ب.ظ

    باسلام مادرشوهر من توده سینه داشته که متاستاز داده به کبد الان رسیده به مغزشو درگیر کرده و آنزیم های کبدی هم بالاس احتمال زنده بودنش چقدره میشه جواب بدید

    پاسخ
    • سلام، وقت بخیر
      عمر و زندگی افراد دست خداست، البته که نمیتوان بدون داشتن اطلاعات دقیق تر از میزان وخامت و گسترش توده صحبتی کرد.

      پاسخ
  • ناشناس
    1402/11/29 10:06 ب.ظ

    سلام وقت بخیر . برادرم دو سال پیش از کنسر کلون مطلع شدند. بعد از جراحی و۸ جلسه شیمی درمانی با سی تی اسکن متوجه متاستاز به کبد و صفاق شدیم. دوبار تیس انجان دادن برای تومور های روده که خیلی موثر نبوده. چه کار دیگه ای میشه براشون انجام داد. خیلی کم اشتها هم هست. چیزی نمیتوته بخوره

    پاسخ
  • حسنیه طالبی
    1402/11/27 8:25 ق.ظ

    سلام من سال۹۶ سرطان سینه مرحله یک عمل کردم توده برداشته شد و ۱۸ جلسه رادیوتراپی شدم اما شیمی نشدم.در سال۱۴۰۲ دچارسرطان کبد از نوع متاستاتیک سینه ای شدم.که یک توده در کبد بود که برداشته شد الان

    پاسخ
  • سلام شماره واتساپ رولطف میکنید

    پاسخ
  • ناشناس
    1402/11/06 10:16 ب.ظ

    سلام دکتر مادر من دچارسرطان کبد شده ک رحمشم درگیر کرده لختگی خون هم پاشو گرفته بود ک مجبور شدیم انگشتای پاشو بندازیم دکترا گفتن۶ماه درگیرشده آیاشیمی درمانی وداروهای گیاهی ضدسرطان فایده ای داره اصلا قابل علاج هست امیدی هست نمیخوایم زجر بکشه لطفا راهنمایی کنیدممنون

    پاسخ
  • سلام اقای دکتر، مادر من سال ۹۷تشخیص دادند توده سرطانی در کبد دارنو عمل جراحی انجام دادیم گفتند همه ی توده هارا برداشتیم سال ۹۹ حالش بد شد دوباره رفتیم گفتند توده ها رشد کرده و ۴جلسه TACE انجام دادیم گفتند خوب بوده بعد اون امسال مادرم یرقان و ایکترشدید گرفت و دکترا درناژ صفراوی انجام دادند و گفتند تا زردی خوب نشه نمیشه TACE انجام داد و الانم درن افتاده و چند بار سونو انجام دادیم میگن مجاری صفرا دیلاته نیست و مادرم هم صفرا بالا میاره سرفه هم داره دارو نوشتن،اقای دکتر بنظرتون کاری نمیشه کرد؟ ممنون

    پاسخ
  • ابوالفضل امیدی
    1402/10/26 11:25 ب.ظ

    سلام وقت بخیر
    متأسفانه مادر من دچار زردی پوست و چشم و خارش شدیدشدند بعد از کلی آزمایش و سونوگرافی ونهایتا ام آر آی پزشک فهمید دچار سرطان مجرای صفراوی شده و یک توده ۵ سانتی داخل کبد دیده شده بخار انسداد مجرای صفراوی دو بار استنت گذاشتن ولی جواب نداده امروز بهمون گفتم دیگه نمیشه کاری کرد چون توده به سرعت در حال رشده واقعا دنیا رو سرمون خراب شده راهنمایی کنید باید چیکار کنیم🙏

    پاسخ
    • امیدتون به خدا باشه. متاسفانه پدر من هم بعد از گذاشتن استنت و حدودا سه دوره ۸ تایی شیمی درمانی در نهایت تاب نیورد و همه بدن رو گرفت. این سرطان مجاری صفراوی خیلی بدجوره و امکان بهبود نداره. ولی بازم به خدا توکل کنید. کار نشد نداره

      پاسخ
  • سلام آقای دکتر من ۲۹سالمه تحت درمان هپاتیت Bهستم ولی بخاطر هزینه هاش نمیتونم ادامه بدم میخواستم بدونم اگه دیگه درمان ادامه ندم مشکلی برام پیش میاد

    پاسخ
  • حمیدرضا
    1402/10/22 0:46 ق.ظ

    سلام.وقتتون بخیر
    بنده ۷ ماه پیش سونوگرافی کردم و یک جسمی با ابعاد ۵ در ۶ سانت در سمت راست کبدم مشاهده شد و گفتن که چربی هست و گفتن چیز مهمی نیست و منم دنبالشو نگرفتم ولی ۳ ماه پیش یسری اطلاعاتی پیدا کردم که گفتم شاید بد باشه و رفتم mri انجام دادم
    و ابعادش تغییر نکرده بود ولی وقتی نتیجه رو پیش دکتر متخصص بردم گفتن احتمال به fibro lameler hcc هست،با توجه با اینکه سن بنده ۲۵ هست و هیچ گونه علائمی در آزمایش خون و هپاتیت ندارم و همه نرمال هستن آیا با جراحی به شرایط عادی بر میگرده همه چی ؟؟؟
    و اینکه کامل خوب میشم

    پاسخ
  • محمدخانی
    1402/10/21 8:55 ق.ظ

    سلام
    مادر ۶۸ساله من متاستاز کبد با منشا روده دارن . و ما تمیدونیم اول باید جراحی روده انجام شه برای خارج کردن توده یا شروع شیمی درمانی .دکترا هم نظر قطعی ندارن میگن خودتون تصمیم بگیرید . حالا باید چیکار کنیم

    پاسخ
    • سلام، وقت بخیر
      نظر قطعی نمیتوان داشت، بخصوص در شرایطی که از سابقه پزشکی و وضعیت بالینی اطلاعات جامعی در اختیار نیست.

      پاسخ
  • فرخنده
    1402/09/26 1:17 ق.ظ

    سلام اقای دکتر من ۳۸ سالم هست و ۵ سال پیش توی سینم دوتا توده داشتم که با نمونه گیری وآزمایش بهم گفتن توده خوشخیم هستن و کاری بهش نداشته باش الان ۵ سال گذشته و دوباره رفتم دکتر که توی سونوگرافی بهم گفتن توده هات بزرگ شدن و دوباره باید بیوپسی کنی خواستم بدونم آیا امکانش هست که بافتی که خوشخیم بوده به بدخیم تغییر کنه؟ ممنون میشم جوابمو بدین

    پاسخ
    • سلام، وقت بخیر
      بله، در برخی موارد، بافت‌های خوش‌خیم ممکن است به صورت نادر ولی امکان دارد به بافت‌های بدخیم تبدیل شوند. این فرایند که به آن تبدیل خوش‌خیم به بدخیم یا “تحول” گفته می‌شود، در برخی شرایط ممکن است رخ دهد.
      در بسیاری از موارد، بافت‌های خوش‌خیم به طور عمومی ثابت و پایدار هستند و به بافت‌های بدخیم تبدیل نمی‌شوند. اما در شرایط خاصی مانند تغییرات ژنتیکی، تغییرات در محیط بافتی یا عوامل محیطی مانند سابقه آلودگی به عوامل خطرزا، این تحول ممکن است رخ دهد.

      برای اینکه درمورد هر مورد خاصی صحبت کرد، لازم است که از پزشکان و متخصصان پزشکی مشاوره بگیرید. آن‌ها می‌توانند بر اساس سوابق پزشکی، علایم، نتایج آزمایشات و تصاویر تشخیصی، اطلاعات دقیق‌تری ارائه دهند و در مورد اینکه آیا یک بافت خوش‌خیم ممکن است به بدخیم تبدیل شود یا خیر، به شما کمک کنند.

      پاسخ
  • سلام،خسته نباشید..من ماه پیش سونوگرافی شکم ولگن به همراه آزمایش خون دادم،تمام اعضای بدن روسالم نشون،آزمایش آنزیم های کبدی هم نرمال وبدون مشکل بود،اما من هم پوستم زردشده،هم اسکلولورز چشام،روی دستام لک ریزقرمزدارم حرارت بدن دارم،سمت راست شکمم هم بعضی وقتا تیرمیکشه…آیاسونوگرافی شکم ولگن میتونه سرطان کبد و توده هارو نشون بده…

    پاسخ
    • سلام، وقت بخیر
      سونوگرافی شکم ولگن یکی از ابزارهای تصویربرداری است که استفاده می‌شود تا اندازه‌گیری و تصویربرداری از اعضای داخلی این منطقه را انجام دهد. این آزمون قادر است تا توده‌هایی که در کبد و دیگر اعضای شکم ولگن مانند روده‌ها، مثانه، و فرج (در زنان) وجود دارند را تشخیص دهد.
      در مورد کبد، سونوگرافی می‌تواند نشانگر توده‌های مختلفی مانند کیست‌ها، تومورها، همانند سرطان یا سایر تغییرات غیرطبیعی در بافت کبد باشد. با این حال، برای تشخیص دقیق‌تر سرطان کبد یا سایر بیماری‌های آن، ممکن است نیاز به آزمایشات تصویربرداری پیشرفته‌تر مانند اسکن CT یا MRI باشد. همچنین، برای تایید نهایی و تشخیص دقیق تر، معمولاً نمونه‌برداری با سوزن (بیوپسی) از توده‌های مشکوک صورت می‌گیرد.

      پزشک شما بر اساس شرایط شما و نتایج آزمایشات گذشته ممکن است تصمیم به انجام سونوگرافی شکم ولگن یا آزمون‌های تصویربرداری دیگر بگیرد تا وضعیت دقیق شما را بررسی کند و در صورت لزوم، درمان مناسب را تجویز کند.

      پاسخ
  • سلام پدربزرگم ۹۳ سال سن دارن، متاسفانه سرطان پروستات داشتن و دیروز بعد از سونوگرافی متوجه شدیم که نیمی از لگن و کبد و معده هم درگیر شده، دیگه درمان فایده نداره… عمر که دست خداست ولی میخواستم بدونم چیزی توی پزشکی کشف شده که مثلا مشخص کنه حدود چقدر طول میکشه تا سرطان کل بدن رو درگیر کنه و ما دیگه نداشته باشیمشون؟ 🙁

    پاسخ
    • سلام، وقت بخیر
      متاسفم اما به‌هیچ وجه نمی‌توان تشخیص داد عمر یک انسان چه زمانی به پایان می‌رسد، گرچه سرعت رشد و فراگیر شدن توده سرطانی بسیارمهم است اما روحیه بیمار و نوع واکنشی که ساختار داخلی بدن به توده نشان می‌دهد در بازه زمانی تاثیر بسیار بالایی دارد.

      پاسخ
  • سلام. بنظر میرسه همه جوابها توسط هوش مصنوعی داده شده!!!

    پاسخ
  • بهزاد بطحایی ممنونم
    1402/07/23 1:54 ق.ظ

    باعرض سلام وادب واحترام خدمت پزشکان عزیز پدر من‌از ۶ ماه پیش دچار سرطان ریه به کبد شده وبعد از ۶ جلسه شیمی درمانی پزشک ایشان گفتند که متاساز مقام در مقابل درمان دارند وباید پرتو درمانی شوند ایا به زندگی ایشان می‌توان امیدوار بود

    پاسخ
    • سلام، وقت بخیر
      از اتفاق پیش آمده متاسفم اما نمی‌توان طول عمر هیچ شخصی را مشخص کرد.
      بنابراین بهتر است به تجویز پزشک معالج درمان را گسترده تر کنید و امید داشته باشید.

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر پدر من سرطان پانگذاس لوزوالمعده داره که دکتر عملش کرده گفته عمل خوبی انجام داده که اگه هم بخاد دوباره ریشه بزنه سه سال طول میکشد ،الان مرحله سوم شیمی درمانی هست که متوجه شدیم متاسایز کبدی مبتلا شد خاستم بپرسم راه درمانی هست چگونه این اتفاق افتاده در حالی که گفتن بعد سه سال ریشه میزنه این سرطان ،،لطفا راهنماییمون کنید

    پاسخ
    • سلام، وقت بخیر
      بدون داشتن اطلاعات دقیق از نتایج بروز آزمایشات و سوابق پزشکی نمیتوان صحبت دقیقی داشت اما درمان ممکن است شامل ترکیب مختلفی از مراحل درمانی باشد.
      این مراحل می‌توانند شامل جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، و داروهای تجویزی باشند. همچنین، ممکن است نیاز به مراقبت‌های دقیقتر و تغذیه مناسب داشته باشند.

      بهترین راهنمایی را می‌توانید از پزشکان معالج خود دریافت کنید. آنها بر اساس مورد خاص پدر شما و وضعیت جاری بیماری، به شما نکات و توصیه‌های خاصی ارائه می‌دهند. همچنین، دومین نظر یک پزشک متخصص معتبر نیز می‌تواند در درک بهتری از وضعیت کمک کند.
      همچنین، حمایت از روانی و انعطاف در مواجهه با بیماری و معالجه می‌تواند به پدر شما کمک کند تا با مشکلات روانی و جسمی این بیماری کنار بیاید.

      پاسخ
  • فاطمه گلمحمدی
    1402/07/10 7:33 ق.ظ

    سلام وقتتون بخیر
    من پدرم ۲ سال دچار سرطان کبد بود تشخیص متاستاز کبد و ویروس هپاتیت ب داده شده است تنها ۳۰ در ثد از کبدش باقی مونده بابام ۶۲ سالش میشه پیوند کبد انجام داد و اگر نه طول عمرش چقد میتونه باشه

    پاسخ
    • سلام، وقت بخیر
      بدون داشتن سوابق پزشکی و اطلاعات دقیق بیماری و سطح متاستاز نمیتوان صحبتی راجع به موردی داشت.
      توصیه می شود با پزشک معالج پدرتان که در جریان تمام وقایع هستند، صحبت کنید.

      پاسخ
  • سلام.من یک سوال دارم و خواهش میکنم تا میتونین دقیق جواب بدین.پدر من سرطان معده دارن و متاستاز به کبد.در این مرحله ما از بیماری باخبر شدیم و دکترها گفتن که شیمی درمانی هم جواب نمیده.بعد چند ماه که گذشت ،الان قادر به ایستادن نیستن،رنگ چهرشون کاملا پریده . دچار توهم شدن و پاهاشون به شدت ورم کرده.درد شدیدی هم دارن.الان سوال من این هست که با توجه به تجربه ای که شما در مشاهده بیماران دارین و متخصص این امر هستین،ایشون چقدر زنده میمونن.از این جهت میپرسم چون ماه آینده جشن عروسی پسرشون هست

    پاسخ
    • سلام، وقت بخیر
      مهمترین نکته ای که در طول عمر بیماران سرطانی وجود دارد، سرعت رشد بیماری است. البته روحیه بیمار و شرایط جسمی در مقابله با بیماری بسیار حائز اهمیت است اما آنچه حقیقت دارد این است که نمیتوان برای هیچ شخصی طول عمر دقیق مشخص کرد.

      پاسخ
  • بهزاد بطحایی ممنونم
    1402/06/22 2:22 ق.ظ

    سلام دکتر عزیز خسته نباشید ووقت بخیر دارم خدمتتون پدر من از چند وقت پیش توده ریه به داشته که ما بعد چند ماه پیش دکترهای گوناگون برن متوجه شدیم که سرطان ریه وکبد دارد ومتاساز است واندازهایش بزرگتر هستد الان چار ماه است شیمی درمانی می‌شوند ایا می‌توان به درمان شدنشان امید وار بود یا خیر

    پاسخ
    • سلام، وقت بخیر
      واکنش بدن افراد در قبال شیمی درمانی بسیار متفاوت است و نمیتوان بدون داشتن اطلاعاتی از سوابق پزشکی بیمار توصیه ای داشت.
      بهتر است به پزشک معالج مراجعه کنید.

      پاسخ
  • انصاری
    1402/06/21 5:21 ق.ظ

    سلام. مادر من ۷۰ سالشونه . و الان تقریبا یکساله که با سرطان کبد و معده داره زندگی میکنه. اخیرا کاهش وزن بسیار شدیدی کرده و اشتهاش رو کاملا از دست داده. استفراغش و ادرارش انگار متمایل به رنگ خونی هست. خودش بعد از هر بار استفراغ میگه حالا احساس درد معده ام کمتره. خیلی نگرانیم. این استفراغ و ادرار خونی نشانه چیه؟ شیمی درمانی هم دو هفته ای یبار انجام میده.

    پاسخ
    • سلام، وقت بخیر
      از اطلاعاتی که ارائه داده‌اید، وضعیت مادر شما نیاز به ارزیابی توسط پزشک خود دارد. استفراغ با رنگ خونی و ادرار خونی نمایانگر مشکلات جدی ممکن است. این مشکلات ممکن است به عوامل مختلفی برگردند، از جمله:
      ۱. مشکلات معده و گوارشی: به دلیل وجود سرطان معده و کبد در مورد مادر شما، ممکن است خونریزی دستگاه گوارشی رخ دهد که منجر به استفراغ با رنگ خونی شود.
      ۲. عوارض شیمی درمانی: درمان شیمیایی ممکن است به عوارض جانبی منجر شود، از جمله خونریزی یا آسیب به دستگاه گوارش.
      ۳. سایر عوامل: عوامل دیگری نیز ممکن است استفراغ با رنگ خونی یا ادرار خونی را تسهیل کنند، از جمله عوامل خون‌ریزی از جاهای دیگر در بدن.

      با توجه به وضعیت پیچیده مادر شما و نشانه‌های نگران‌کننده ای که ارائه داده‌اید، بهتر است تا اطلاعات بیشتری از پزشک معالج مادرتان بگیرید.
      پزشک معالج می‌تواند با انجام ارزیابی‌های لازم و تجویز آزمایشات و تصویربرداری‌های پیشرفته وضعیت مادرتان را به صورت دقیق‌تر ارزیابی کند و درمان مناسب را تجویز کند.

      پاسخ
  • قاسم سلیمانی
    1402/06/11 8:43 ق.ظ

    سلام پدرمن ۵۷سالش هست که این اواخرباکم شدن اشتهاوکم کردن بیش ازحدوزن مواجه شده که بعدازانجام یه سری ازمایشات وعکس برداری وسونوگرافی متوجه شدیم که سرطان دارن ومتاستازشده به ریه ها-کبد-استخوان مهره هاوایلیاک لگن وران-ادرنال-طحال-لنفاوکه بعدازانجام اندوسکوپی منشااصلی سرطان هم معده بوده وتابحال وتقریبا یکی دوماه پیش هیچ علائمی نداشت توشهرماکه ارومیه ست دکترهاگفتن متاسفانه سرطان بیش ازحدپیشرفت داشته وکاری نمیشه انجام دادحتی شیمی درمانی هم جواب نمیده میخواستم ببینم که واقعااینطوری هست که دکترهاگفتن که اذیتش نکنین وبذاریدبه همین روال ادامه زندگی بده

    پاسخ
    • سلام، وقت بخیر
      بسیار متأسفانه که شنیدم که پدر شما به یک مرحله پیشرفته سرطان معده دچار شده و متاستاز (پخش سرطان به سایر اجزاء بدن) رخ داده است. در صورتی که پزشکان تصمیم گرفته‌اند که شیمی درمانی نیز جواب نمی‌دهد و سرطان به این حد پیشرفته است، ممکن است وی را به مراحلی که درمانی ندارند رسیده باشید.
      در چنین مواردی، تصمیم‌گیری‌ها بسیارسخت و پر از احترام به نظرات پدر شما و خانواده‌اش است. اگر پدر شما و تیم پزشکی تصمیم گرفته‌اند که دیگر درمان توصیه نمی‌شود و همه تلاش‌ها به این منظور انجام شده و جواب نداده است، آن‌ها ممکن است انتخاب کرده باشند تا به پدر شما کیفیت زندگی بهتری در دوران باقیمانده خود ارائه دهند. این شامل تسکین از درد و علائم، ارتباط معنوی با خانواده، و رفاه عمومی او می‌شود.
      در چنین شرایطی، مشاوره و پشتیبانی روحی و روانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگرچه این مسائل بسیار سخت و دردناک هستند، اما حضور خانواده و پشتیبانی اجتماعی می‌تواند به پدرتان کمک کند تا این مرحله را با احترام و راحتی طی کند.
      به هر حال، برای تصمیم‌گیری‌های مهم مرتبط با درمان و مراقبت از پدرتان، بهتر است با پزشکان و تیم درمانی مشورت کنید. این تصمیم‌گیری‌ها باید با توجه به ویژگی‌های خاص هر فرد و موقعیتشان گرفته شود.
      اما در مورد اینکه آیا تشخیص تیم پزشکی صحیح است یا نه، با این سطح از اطلاعات و به صورت اینترنتی اصلا قابل تشخیص دقیق نیست.

      پاسخ
  • عجیب دلشکسته
    1402/06/08 11:24 ب.ظ

    سلام من چیزی که در مریضی سیروز پدرم فهمیدم علم پزشکی هیچی نمیتونه بفهمه و هیچ غلطی نمیتونه بکنه باید آروم آروم آب و شدن و از دست رفتن عزیز رو نگاه کرد

    پاسخ
    • سلام، وقت بخیر
      از شنیدن این صحبت ناراحت کننده متاسفم. اما به یاد داشته باشید، علم پزشکی تا اندازه ای میتواند در مقابل سرعت رشد بیماری، کنترل و درمان انواع بیماری به بیمار کمک کند.
      مراجعه به موقع، تشخیص مناسب و همکاری بیمار با تیم پزشکی کمک کننده هستند اما علم پزشکی هنوز فضا برای پیشرفت زیاد دارد.

      پاسخ
  • سلام ..
    خواهر من ۴۸ سالشه یک هفته بعد از ورم و درد شکم ویبوست شدید و تهوع… متوجه شدیم ریه و روده بزرگ درگیر سرطان شده قبل از اون هم هیچ علائمی نداشت .. حالا دکتر شیمی درمانی رو شروع کرد، (هر ۱۴ روز دوجلسه) و اولین جلسه انجام شد.. بعد ازاولین جلسه شیمی درمانی حالش بهتر شده شکمش هم بکار افتاد …البته به خودش هنوز نگفتم چی شده.. ولی در نهایت ما گیج و مبهوت که قراره چه اتفاقی بیفته آیا درمان میشه یه حداقل بیماری استپ میکنه واینکه کیفیت زندگی یا طول عمر چی میشه… تو روخدا یه توضیح کامل بدین

    پاسخ
    • سلام، وقت بخیر
      سرطان به عنوان یک بیماری جدی و پیچیده شناخته می‌شود و تجربه آن برای خود بیمار و خانواده‌ها می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد.
      انواع مختلف سرطان‌ها و نیز پاسخ به درمان‌ها متفاوت است. اما روال درمان و طول عمر کاملا با سطح روحیه و توان جسمی بیمار و همچنین واکنشی که بدن نسبت به درمان بروز میدهد، وابسطه است.
      با این حال، من می‌توانم به طور کلی به شما اطلاعاتی درباره موضوع بدهم:

      ۱. **تشخیص و نوع سرطان**: نوع و مرحله سرطان تأثیر زیادی بر روی نتایج درمان و پیش‌بینی دارد. همچنین، وجود سرطان در مرحله‌های ابتدایی ممکن است تأثیرات مختلفی نسبت به مراحل پیشرفته داشته باشد.
      ۲. **نوع درمان**: درمان سرطان می‌تواند شامل شیمی درمانی، جراحی، رادیوتراپی، درمان هدفمند و دیگر روش‌ها باشد. برخی از این درمان‌ها برای تسکین علائم، کنترل بیماری یا درمان تا حدودی استفاده می‌شوند.
      ۳. **پیش‌بینی و پیامدها**: پیش‌بینی و نتایج برای هر فرد بسته به نوع سرطان، مرحله آن، نوع درمان و واکنش بدن به درمان متفاوت خواهد بود. برخی افراد می‌توانند به درمان‌ها پاسخ خوبی داشته باشند و بهبود یابند، در حالی که دیگران ممکن است به دلیل مشکلات جدی‌تر تجربه‌های دیگری داشته باشند.
      ۴. **کیفیت زندگی**: در بسیاری از موارد، درمان‌ها به منظور بهبود کیفیت زندگی افراد و کاهش علائم و عوارض مرتبط با سرطان انجام می‌شوند. این شامل کنترل درد، کنترل علائم جانبی درمان‌ها و بهبود روحیه است.

      در هر صورت، بهترین راهکار این است که با پزشک متخصص در مورد وضعیت دقیق بیمار خود صحبت کنید. او می‌تواند نتایج تست‌ها، گزارش‌ها و جزئیات بیشتر را بررسی کرده و بر اساس دانش پزشکی و تجربه‌های قبلی، به شما توضیح دقیق‌تری در مورد پیش‌بینی‌ها، درمان‌ها و نحوه مدیریت بیماری‌تان بدهد. همچنین، حمایت از خواهرتان در این موقعیت مهم است و می‌تواند

      پاسخ
  • مریم مرادی
    1402/05/13 3:14 ب.ظ

    سلام شوهرم سیروز کبدی F4دارد کبدش هم از اندازه نرمال کوچکتر شده کوچکی در لپ راست بیشتره ایا سیروز کبدیش پیشرفتس امکان داره به سرطان کبد مبتلا بشه

    پاسخ
    • سلام، وقت بخیر
      سیروز کبدی درجه F4 به معنای پیشرفته‌ترین مرحله‌ی سیروز کبدی محسوب می‌شود. در این مرحله، آسیب‌های جدی به بافت کبد وجود دارد و کبد قادر به تجدید خود نیست. به عبارت دیگر، ضرر و خرابی‌های جدید در کبد بهبود پذیر نیستند و عمدتاً تخریب کبد در این مرحله ادامه می‌یابد.

      سیروز کبدی به سرطان کبد (کارسینوما هپاتوسلولار) منجر شده و از لحاظ ریسک، فردی که در مرحله سیروز کبدی درجه F4 قرار دارد، به ریسک بالاتری برای بروز سرطان کبدی معرفی می‌شود. در واقع، افرادی با سیروز کبدی در مراحل پیشرفته تر، با ریسک بیشتری برای تبدیل شدن به سرطان کبدی روبه‌رو هستند.

      مهم‌ترین قدمی که می‌توانید برای کمک به شوهرتان بردارید، مراجعه به یک پزشک متخصص کبد و انجام آزمایش‌های پزشکی دقیق‌تر است. پزشک می‌تواند وضعیت و پیشرفت سیروز کبدی را بررسی کند و بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، برنامه درمانی مناسبی را تعیین کند. همچنین، رعایت تمام دستورات و توصیه‌های پزشکی، منظم مراجعات برای بررسی‌های دوره‌ای و تغذیه مناسب، بهبود و کنترل وضعیت کبدی شوهرتان را تسهیل می‌کند.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید ببخشید من پدرم همسر اولش به خاطر سرطان کبد فوت کردن پدرمم چند سال پیش بخاطر که کلیه هاش از کار افتادن فوت شدن الان دکتر به مادر من گفته که سرطان کبد پیشرفته داره هپاتیت cهم داره ایا ممکن پدر من از همسرش هپاتیت گرفته به مادر من انتقال داده باشه هزینه ازمایش هپاتیت خیلی زیاد ایا جایی هست که کمتر هزینه بگیرن چون دکتر گفته شماهم باید ازمایش هپاتیت بدین ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • سلام، وقت بخیر
      انتقال هپاتیت C میان افراد از طریق خون و مایعات بدنی امکان‌پذیر است. اگر همسر پدر شما هپاتیت C داشته باشد، ممکن است این عفونت به او منتقل شده و سپس از طریق خون و مایعات بدنی به مادر شما نیز منتقل شده باشد.
      در مورد هزینه آزمایش هپاتیت C، هزینه آزمایش‌ها ممکن است متفاوت باشد و بستگی به منطقه و مراکز آزمایشگاهی دارد. برای کاهش هزینه‌ها، می‌توانید با مراکز آزمایشگاهی مختلف تماس بگیرید و قیمت‌ها را مقایسه کنید.
      برای تشخیص دقیقتر و برنامه‌ریزی درمانی مناسب، بهتر است مادرتان به پزشک متخصص گوارش (گاسترونترولوژیست) یا متخصص کبد (هپاتولوژیست) مراجعه کند. پزشک می‌تواند با توجه به سوابق پزشکی و نتایج آزمایش‌ها، برنامه درمانی مناسب برای هپاتیت C و سرطان کبد تنظیم کند.

      پاسخ
  • سلام از اخبار شنیدم درمان سرطان در آمریکا پیدا شده.پس چرا دکترها میگویند نه واقعیت ندارد؟

    پاسخ
    • سلام، وقت بخیر
      مسائل مرتبط با سرطان بسیار پیچیده و چالش‌برانگیز هستند و همیشه جستجوی یافتن درمان کامل برای سرطان در جهان ادامه دارد. در طول سال‌ها، محققان و دانشمندان در سراسر جهان برای پیدا کردن روش‌های جدید درمان و بهبود وضعیت بیماران مبتلا به سرطان تلاش کرده‌اند.
      درمان‌های جدیدی که برای سرطان در آمریکا یا سایر کشورها پیدا می‌شوند، معمولاً تحت بررسی‌های کلینیکی و آزمایشات گروهی انجام می‌شوند. این آزمایشات و مطالعات برای بررسی ایمنی و اثربخشی درمان‌ها بر روی انسان‌ها انجام می‌شوند. اگر یک درمان جدید مثبت تست شود و اثربخشی و ایمنی آن به‌طور علمی تایید شود، به عنوان یک روش جدید درمانی به دانشجویان پزشکی و پزشکان عمومی آموزش داده می‌شود و می‌تواند به عنوان یک گزینه معتبر در درمان سرطان استفاده شود.

      به عنوان یک پروسه‌ی علمی، تأیید درمان‌ها بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر است و نیاز به اطلاعات کافی و شواهد قوی برای تأیید اثربخشی و ایمنی آنها وجود دارد. بنابراین، دکترها و متخصصان به عنوان پزشکان مسئول و با تکیه بر اطلاعات علمی که در دسترس دارند، تصمیم به تجویز یا عدم تجویز یک درمان می‌گیرند.

      در نتیجه، اگرچه پیشرفت‌های بزرگی در درمان سرطان در سراسر جهان صورت گرفته است، اما تأیید یک درمان جدید همیشه نیازمند شواهد علمی کافی و تایید مقامات رسمی است.

      پاسخ
  • سمیرازنگنه
    1402/04/27 5:11 ب.ظ

    سلام من کبدچرب ۱گریددارم وهمانژیوم کبدنمونه برداری ستی اسکن ام آرآی هم انجام دادم درحال رشده عمووعمه من به علت سرطان کبدفوت شدن عموی دیگری هم تازه گی هاکبدش ازبین رفته ودکترجواب کرده من چی کنم.خیلی نگرانم

    پاسخ
    • سلام، متأسفم که شنیدم از مشکلات کبدی شما و خانواده‌تان. کبدچرب گرید ۱ (NAFLD) به معنی تجمع چربی در کبد است و ممکن است علل مختلفی داشته باشد، از جمله چاقی، دیابت، مصرف الکل، و غیره. همچنین همانژیوم کبدنمونه به نوعی آسیب به بافت کبد نیز اشاره می‌کند که نیازمند ارزیابی دقیق توسط متخصصان است.

      در این مواقع، مشاوره و درمان توسط پزشک متخصص کبد و گاسترونترولوژی می‌تواند بسیار مهم باشد. او می‌تواند بر اساس نتایج آزمایش‌ها، علائم شما و تاریخچه بیماری تصمیم‌گیری کند که نیاز به چه تحقیقات و درمان‌هایی دارید. اگر نگرانی‌های خاصی دارید، حتماً با پزشک خود در مورد آنها صحبت کنید تا مطمئن شوید که مسائلتان در نظر گرفته شده و نیازمند اقدامات و مراقبت‌های لازم هستند.

      همچنین، رعایت توصیه‌های مرتبط با کبدچرب از جمله تغذیه مناسب، کاهش وزن (در صورت نیاز)، تغییر سبک زندگی و داروهای معین ممکن است به بهبود و کنترل کبدچرب کمک کند. اما باید همه این تصمیم‌ها با هدف‌گذاری پزشکی انجام شوند.

      پیشنهاد من به شما این است که به پزشک خود مراجعه کنید، از نگرانی‌ها و سوالاتتان به او اطلاع دهید و نصیحت‌ها و توصیه‌های او را دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید که تحت نظر مناسب هستید و درمان مناسب را اجرا می‌کنید. از صبر و پیگیری درمانی استفاده کنید و به بهبودی و پیشرفت خود امیدوار باشید.

      پاسخ
  • نسرین ازنانی
    1402/04/19 1:59 ب.ظ

    سلام پدر من ۶۸سالشونه سابقه ژنتیک کنسر لنف دارن الان یک ساله متوجه درگیری ایشون شدیم سرطان متاستاز داده و تعداد زیادی توده در کبد یه توده در دهانه معده و یک توده در روده مشاهده شده
    چهارده جلسه شیمی درمانی کردن دکتر خودش میگه از بین نمیرن فقط ثابت میمونه
    شما راهنمایی کنید راهی داره که طول عمر بیشتر بشه یا ….

    پاسخ
    • متأسفانه، نمی توان به این صورت نظر پزشکی داد. اما در مورد بیماری سرطان، مهمترین راهنمایی برای شما این است که با پزشک معالج پدرتان صحبت کنید. پزشک می‌تواند بر اساس جزئیات تاریخچه پزشکی و نتایج آزمایش‌ها، تشخیص دقیقتری را برای وضعیت پدرتان قرار دهد و برنامه درمانی مناسب را تعیین کند. هر بیماری سرطانی بسیار پیچیده است و نیاز به بررسی دقیق و روشنی دارد. همچنین، هر فرد و وضعیت بیماری متفاوت است، بنابراین بهتر است راهنمایی درمانی را از پزشکان تخصصی مشورت بگیرید. آنها می‌توانند براساس دانش و تجربه‌شان، توصیه‌های مناسب را به شما ارائه دهند و مراقبت‌های لازم را برای پدرتان ارائه کنند. همچنین، حمایت روحی و اجتماعی از پدرتان و خانواده بسیار مهم است. از اطرافیان و خدمات حرفه‌ای مشاوره روانشناختی و حمایت روانی بهره‌برداری کنید.

      پاسخ
  • امیرحسین اسدی
    1402/04/13 9:35 ب.ظ

    سلام وقت بخیر دکتر جان من مادرم ۴۴ سالش هست سرطان سینه داشت که متاساز کرده بود به مهره های کمرش. از بهمن سال ۹۸ در سال ۹۹ شهریور ماه با شیمی درمانی بیماریش متوقف شده . متاسفانه امسال بعد عید متاساز کبدی ریوی کرده. والان تحت شیمی درمانی هست خدا رو شکر وضع بدنی تغذیه روحیه مشکلی نداره هر کی مبینه حتی خود دکتر هم در تعجب هست میگه با این شدت بیماری نمیتونست بیشتر از ۲ ماه زنده باشه. تو رو خدا کمکمون کنید چیکار کنیم بازم راه درمانی هست بگید. دکترش امین داننده مهر هست استان اردبیل

    پاسخ
    • سلام. متأسفم که شنیدم مادر شما با سرطان سینه و متاستاز کبدی و ریوی مواجه شده است. اما می‌توانید به عنوان یک پشتیبان برای مادرتان نقشی مهم ایفا کنید. درمان سرطان متاستاز به کبد و ریه معمولاً شامل شیمی درمانی، رادیوتراپی و در برخی موارد جراحی است. این تصمیم‌ها بستگی به وضعیت بالینی و جریان بیماری شما دارد و بهتر است توسط تیم درمانی معالجه شوند. پزشکان شما می‌توانند بر اساس تاریخچه بالینی، نتایج آزمایش‌ها و سایر عوامل تصمیمات درمانی را بگیرند.

      مهمترین مورد این است که شما و خانوادهتان از حمایت روحی و روانی برای مادرتان اطمینان حاصل کنید و از تخصص پزشکان و تیم درمانی او دریغ نکنید. همچنین، اطلاعات لازم را از پزشکان دریافت کنید و به سوالات و نگرانی‌هایتان پاسخ دهند. همچنین، رعایت نکات سلامتی مهم مانند تغذیه مناسب، استراحت کافی و مدیریت استرس نیز می‌تواند بهبود وضعیت عمومی و کیفیت زندگی مادرتان را تحت تأثیر قرار دهد.

      امیدوارم که مادر شما بهبود یابد و به طور کلی، همراهی و اینکه به او نشان دهید که از او مراقبت می‌کنید و همراه او در این مسیر هستید. برای دریافت راهنمایی‌های دقیق‌تر و پاسخ به سوالات خاص تر، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید من پسرم ۱۶ سالمه ورزشکار و بدن اماده
    ازمایش خون دادم و فسفات قلیایی alkaline phosphatase (alp) من نوشته بود حد سالمش بین ۸۰ تا ۳۰۶ هست اما برای من ۶۵۸ بود و خیلی منو نگران کرده
    چیکار باید بکنم؟ بیماری دارم؟چطوری کمش کنم خیلی نگرانم جواب بدید

    پاسخ
    • سلام، در صورتی که آزمایش فسفات قلیایی (alkaline phosphatase) شما نشان دهنده ارزش بالایی باشد، جای نگرانی دارد. فسفات قلیایی یک آنزیم است که در بدن در فعالیت‌های مختلفی مانند ساختن استخوان‌ها و کبد عمل می‌کند.

      علت افزایش فسفات قلیایی می‌تواند به دلایل مختلفی باشد که عبارتند از:

      ۱. بیماری‌های استخوانی مانند اوستئوپروز (کاهش چگالی استخوان)، تخریب استخوان، عفونت استخوان و آسیب استخوان.
      ۲. بیماری‌های کبدی مانند آسیب کبدی، آبستنی کبدی و آسیب به مجرای صفراوی.
      ۳. بیماری‌های صفراوی مانند سندرم گیلبرت، سندرم کریگلر-نایجر و تنگی مجرای صفراوی.
      ۴. داروهای خاصی مانند آنتی‌بیوتیک‌ها، آنتی‌دپرسانت‌ها و داروهای ضدپارکینسونی.
      برای تشخیص دقیق و تعیین علت افزایش فسفات قلیایی، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک با بررسی سوابق پزشکی شما، انجام آزمایش‌های تکمیلی و بررسی وضعیت سلامتی شما، می‌تواند تشخیص و درمان مناسب را تعیین کند.

      مهم است که به پزشک خود اعتماد کنید و دستورات و مشاوره‌های او را رعایت کنید. او می‌تواند شما را راهنمایی کند و درمانی مناسب را تعیین کند.

      پاسخ
  • رعناسینایی
    1402/03/29 6:29 ب.ظ

    سرطان درمان ندارد
    شیمی درمانی بدترین عذاب بیماران هستش

    پاسخ
    • متأسفانه، اظهاراتی که ارائه کرده‌اید درست نیستند. در حال حاضر، برای بسیاری از نوع‌های سرطان درمان‌های مختلفی وجود دارد. انواع مختلف درمان سرطان شامل جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، درمان هورمونی، درمان آنتی‌ژنی، درمان موجودات بیولوژیکی و درمان هدفمند مولکولی می‌شوند.

      شیمی درمانی، درمانی است که با استفاده از داروهای شیمیایی برای تخریب سلول‌های سرطانی و کاهش رشد آنها استفاده می‌شود. این درمان می‌تواند به تنهایی یا به همراه سایر روش‌های درمانی مورد استفاده قرار بگیرد. البته، شیمی درمانی ممکن است عوارض جانبی داشته باشد، اما در بسیاری از موارد، از طریق مدیریت عوارض و استفاده از تکنیک‌های پیشرفته، بیماران می‌توانند از این درمان بهره‌مند شوند.

      مهم است که تصمیم‌گیری درباره روش درمان سرطان به عهده پزشکان متخصص قرار گیرد. آن‌ها بر اساس نوع سرطان، مرحله بالینی، وضعیت فیزیکی بیمار و سایر عوامل، بهترین گزینه درمانی را تعیین خواهند کرد. از طریق مشاوره با پزشک خود و اطلاعات کاملی که از وی دریافت می‌کنید، می‌توانید تصمیمات مناسبی را برای درمان سرطان خودتان بگیرید.

      پاسخ
  • خوزستان
    1402/03/29 3:33 ب.ظ

    سلام..پدر من ۷۵ ساله و بتازگی کلنسکوپی.انجام داده دکتر فرمودن سرطان بدخیم هست و باید جراحی بشه. ولی دکتر شیمی درمانی بردمش گفته. فایده نداره به کبد رسیده شیمی درمانی هم نهایتا چند ماست.در هر حال بیمار ظاهر و.روحیه وزن خوبی داره هر چند از بیماری خبر نداره موندم. به پدر بیماریش بگم. که بدتر میشه حالش ببرم شیمی درمانی. .راهنمایی کنید دکتر بهتری کدام شهر برا این بیماری هستش که یک تصمیم بگیرم

    پاسخ
    • سلام. برای تصمیم‌گیری درباره نوع درمان مناسب برای پدرتان، بهتر است با پزشک تخصصی که وضعیت پدرتان را می‌شناسد و اطلاعات کاملی درباره تاریخچه بیماری و بررسی‌های قبلی دارد، مشاوره کنید. او می‌تواند به شما راهنمایی کند و گزینه‌های درمانی مختلف را مورد بررسی قرار دهد.

      پاسخ
  • سلام
    من هر کی رو که داشتم سرطان کبد گرفت و حتی طی ۱ ماه زنده نموندن و مردن واقعا نامردیه بچه هاشون گناه دارن

    پاسخ
    • سلام. من متأسفم که اگر شما و اطرافیان‌تان با این تجربه سخت مواجه شده‌اید. سرطان یک بیماری جدی است و تأثیرات آن بر روی افراد و خانواده‌ها بسیار سخت است. اما مهم است که در این موقعیت سخت همدیگر را حمایت کنیم و درک و همدردی را نشان دهیم.
      طول عمر بیماران سرطان کبد به شدت وابسته به مراحل بیماری، نوع سرطان کبد، توسعه بیماری و عوامل دیگر است. در حقیقت، میانگین زمان بقا برای بیماران سرطان کبد بسیار متغیر است و نمیتوان یک زمان مشخص را برای تمامی بیماران تعیین کرد.

      در مراحل اولیه سرطان کبد که به محدوده کبد محدود است و هنوز به سایر بخش‌های بدن گسترش نیافته است، درمان و جراحی ممکن است برای برخی بیماران موفق باشد و زندگی آنها را به مدت طولانی تحت کنترل نگه دارد. با این حال، در مراحل پیشرفته‌تر که سرطان کبد به سایر اعضا یا سیستم‌های بدن منتقل شده است، زمان بقای بیماران کاهش می‌یابد و درمان‌ها بیشتر به منظور کنترل علائم و بهبود کیفیت زندگی متمرکز می‌شوند.

      همچنین، عواملی مانند سن بیمار، وضعیت عمومی بدن، شرایط بهداشتی، واکنش به درمان و وضعیت عمومی بیماری نیز بر طول عمر تأثیر می‌گذارند.

      پاسخ
  • دکتر خوب کبد.دکتر حامد زمانی بیمارستان فیروزگر تهران

    پاسخ
  • سلام ..پدرمن سرطان کبددارن وضعیت بدنش خیلی داغون شده وزردهستن وحسابی کم اشتهاوزیادمیخوان وگیج هستن دکترن شیمی درمانی ون پیوندرومناسب سنشون ندونسته وگفتن باتوجه به هیپاتیت که دارن نمیشه واسشون کاری بکنیم ایاامیدی هست یان

    پاسخ
  • سلام من ازسال ۹۸هپاتیت بی گرفتم هیچ مشگل ندارم الحمدالله آیا راه درمانی هست

    پاسخ
  • سلام دکترجان خسته نباشی یه جواب درست به یکیش ندادی خسته نباشی

    پاسخ
  • مریم از اهواز
    1401/12/03 5:02 ق.ظ

    سلام آقای دکتر تورو خدا به دادمون برسید هنوز دوماه نشده که متوجه شدیم بابام سرطان کبد داره اول زردی گرفته بود بعد که بردیمش دکتریه سری آزمایشات براش نوشتن خلاصه بعد از تموم شدن آزمایشات تخصصی و نمونه گیری از کبدگفتن عید رو نمیبینه و نهایتا ۳ جلسه شیمی درمانی براش نوشتن که ببینن بدنش چه واکنشی نشون میده .
    بابام خیلی وزن کم کرده الان باوجود اینکه ۶۵ سالشه وزنش ۳۷ کیلو شده و دوهفتس لب به غذا نمیزنه فقط آب میخوره روی پاهاش ورم کرده
    از طرفی میترسم ببرمش شیمی درمانی چون ضعیف شده آقای دکتر تورو خدا راهنمایی کنید

    پاسخ
  • سلام ببخشید مادر من سرطان کبد داره و هایپر اکو واسیت هم داره و گفتن یک رگ اصلی کبدش دیواره هاش گرفته شده بهش داروی سورافینیب دادن ایا امیدی هست لطفا جواب بدین خیلی ممنون

    پاسخ
  • سلام در مشهد فقط دکتر حسن وثوقی نیا
    عالی

    پاسخ
  • محمد رضا
    1401/11/30 8:23 ق.ظ

    من درحین اوج گیری کرونا نتونسته بودم تست کولون بدهم در جای که من زندگی می‌کنم بعد از ۵۰سال تمام افراد باید این تست رابدهند در اواخر پایان کرونا متوجه یبوست شدید با درد شدید شدم و۴ مرتبه در مدفوع خون دیدم / در کولون سکوپی که دکترم ایرانی بود همان جا به من گفت سرطان داری
    عین خیالم نبود فقط به خودم گفتم ثابت شد که در حیات عدالتی وجود ندارد / نتایج سی تی اسکن و MRI نشان داد مبتلا به روده – کبد- غدد لنفاوی با درجه ۴۰ درصد آلودگی به خودم گفتم. ریدم تو اون عدالتت!؟ داروهای کیموتراپی ( شیمی درمانی) از راه بازو منتقل می‌شد چون میدونستم در طول حیات موجود زنده توی این کره ضعیف محکوم به نابودی است تقاضا کردم از بازو به سینه با یک عمل جراحی کوچک منتقل کنند ( پورت کسکت ) کارتی هم دادند چون در فرودگاه در سکیورتی چک صدای آژیر در میاد چرا این خواسته را داشتم !؟!؟! چون باید میرفتم ورزش می‌کر دم در این اثنا مبتلا به کرونا هم شدم با زدن ۳ واکسن فریزر ومدنا. که به دنبالم آمدن وگفتن باید بصورت داوطلبانه در این هتل قرینطینه باشی ۱۰ روز در یک هتل لوکس کنار آب پذایرای می‌کردند صدام بلند شد که این نوع غذای را نمی پسندم !؟!؟ جواب دادند. این جا هتل است نه بیمارستان به هر حال چه میل داری ؟! حالم بهترشد روشی که روی من بکار بردند. رگهای بدن رو تنگ می کنند تا پروتئین به سلولهای سرطانی نرسد و همه جور غذا هم گفتند میتونی بخوری. خودم رو بستم به غذا / موسیقی / کار ساختمانی / خنده کردن. چون توی دنیا عدالتی نیست کس نخوارد دشت من جز ناخن انگشت من. ورزش را مجددا بصورت رو کم کنی در باشگاه شروع کردم هر که فهمید کرک پرش ریخت ۳ تا سرطان متوقف شد ۴ ماه دکترم شیمی درمانی را متوقف کرد منههم شدیدا درگیر کارهای ساختمانی سخت شدم اما کم کم متوجه شدم مثل دوران قبل از سرطان انرژی ندارم نتایج سی تی اسکن و آم آرای دوباره شروع به رشد کرده این مرتبه در شیمی درمانی کاری می کنند که اکسیژن به سلولهای سرطانی نرسه در اینجا شما می تونید از دکتر مرگ خود خواسته را بخواهید برای بیماران سرطانی کسانی هستند که از جهت روانی کمکتان کنند و غیره در پایان از ۲ روش استفاده کردند۱- تنک کردن رگ‌ها ۲- نرسیدن اکسیژن من می خوام از سالم هم سالم تر بشم و به ورزش برگردم من ۵۶ سالم هست وفشارهای زیادی رو تحمل کردم برحسب تصادف ‌از روی کنجکاوی که طول عمر چقدر می تونه باشه به این سایت برخورد کردم در این دنیا عدالتی وجودنداره ‌فقط خودتون می تونید به خودتون کمک کنید

    پاسخ
    • ناهیدگوهری
      1403/01/14 1:05 ق.ظ

      چقدر حس بدی از نوشته ات گرفتم! همش خواستی پز بدی که توی خارج زندگی می کنی و زیادی باسواد هستی در صورتی که نوشته ات کلی غلط املایی داشت ! اصطلاحات پزشکی هم درست یاد بگیر پروفسور !

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید اقای دکتر من داییم سرطان داره همه اعضای بدنش درگیر شده شکمش بزرگ شده تازه شیمی درمانی شروع کرده باید چیکار کنه

    پاسخ
  • سلام.
    بابای من پارسال تشخیص سرطان کبد را دادن از پارسال تا به امروز ۲۲ جلسه شیمی درمانی شدن تومور کوچیک تر شده اما کبد دچار اسیت شدید شده بنابراین شیمی درمانی زو قطع کردن و الان دوجلسه ست درمان اینمیتراپی رو گرفته زاک آریا و الان یک ماه هست که ۵ بار از شکمش اب کشیدن و بشدت وزن کم کرده و اشتها ش صفر شده بنظرتون امیدی هست هنوز

    پاسخ
  • سلام وخسته نباشید
    پارسال مادرم کرونا گرفت شکم درد داشت بردنش سونو گفتن یه لخته خون کوچک زیر شکمش هست و یه گوشت اضافی در کیسه صفرا
    بردیمش پیش دکتر گفت الان سیستم ایمنی بدنت خیلی پایینه کاری نمی تونم بکنم برو بعد یه سال بیا
    الان رفته سونوگرافی وسی تی اسکن شکم واگن
    نتیجه این شده که یه توده در کیسه صفرا هست واز اونجا به کبد سرایت کرده
    دکترا جوابمون کردن

    لطفاً یه راهی پیش رو بزارید

    پاسخ
  • سلام، بابام ۴۹سالشه حدود هشت ماهه پیش فهمیدیم سرطان روده بزرگ داره الان هفت جلسه شیمی درمانی شده،دکتر از اولم ب ما گفت کبدش درگیره ولی الان ب خودش گفته متاستاز کبد داره،امیدی هست؟خودش ک امیدشو از دست داده مام نمیدونیم چیکار کنیم

    پاسخ
  • هر کسی دکتر خوبی سراغ داره بهم خبر بده ممنون میشم عموم سرطان کبد داره خیلی پسرفت کرده ۰۹۲۰۰۶۱۶۳۸۲

    پاسخ
  • علی نجفی
    1401/06/17 12:39 ب.ظ

    سلام وقت بخیر پدرم ۶۷ سالشه بیمارستان امام خمینی تشخیص سرطان کبد دادن امروزم می خوان ترخیصش کنن میگن پیوند نمیشه زد شیمی درمانی ام جواب نمیده بیماری خیلی پیش رفت کرده آیا راه درمان دیگه ای هستش

    پاسخ
  • سلام پدرم سرطان پروستات دارن که متاستاز کرده به لگن و پرتو درمانی و هورمون درمانی کردن خوب شدن بعد از یکسال و نیم متوجه شدیم که به کبد زده و دکتر خودش میگه دیگه درمانی نیست نطر شما چی هست

    پاسخ
  • مظلومی
    1401/04/31 4:22 ق.ظ

    سلام اقای دکتر یه پیام امید دهنده به من بدین خواهرم سرطان سینه داشت سینشو یکیشو تخلیه کردن دکتر دیر متوجه شد سرطان سینه داره الان میگه کل کبد رو درگیر کرده آب پاکی رو مستقیم ریخت رو دستمون یعنی الان ما هیچ چاره ای نداریم خواهرم عرق در درده جلوی چشم هممون مادرم داره درد میکشه پس ما چیکار کنیم یه راهی جلوی ما بزارین

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    اقای دکتر خواهرم ۴۵ سالش ۱۰ سال پیش سرطان سینه داشته سینشو تخلیه کردن باعمل و شیمی درمانی خوب شده الان میگن کبدش پراز متاستاس شده و زده به لگنش خیلی درد داره و لاغر شده و پوستش زرد شده چیکارمیتونیم براش انجام بدیم ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
  • سلام آقای دکتر من ۳۹ سالمه کنسر کلون داشتم جراحی کردم ۱۲ جلسه هم شیمی درمانی کردم الانم وضعیت عمومیم خوبه هیچ مشکلی ندارم ولی سی تی کردم تو کبدم یه ضایع ۱۷ در ۱۷ میل دیده شده خیلی نگرانم قابل درمان هست یا نه تشکر

    پاسخ
  • سلام آقای دکتر
    خواهر من ۴۴ سالشه،حدود ۱۰ سال قبل سرطان سینه داشت که با شیمی درمانی و عمل بهبود پیدا کرد
    پارسال متوجه شده که سرطان مثانه گرفته،۶ جلسه شیمی درمانی کرده و دکتر گفت باید مثانه برداره و کیسه بزاره
    به اصرار شوهرش رفت طب گیاهی،دو ماه که از درمان گیاهی گذشت،با سونو فهمیدیم که متاستاز کبد داره
    تو پاتولوژی تشخیص داده نشده که سرطان کبد منشا از کجا داره
    الان دوباره شیمی درمانی رو شروع کرده
    خیلی نگرانش هستیم،خودشو باخته
    ما امیدواریم که راه درمان هنوز براش ادامه داره
    بنظرتون همین طوره؟

    پاسخ
  • باسلام نادر هستم که دیروزمزاحمتون شدم.این انشالله که فرمودین منو خیلی امیدوارکرد واقعا امیدوار باشم؟

    پاسخ
  • خانمم متاستازسینه به کبد داره.بعدازکموتراپی الان درحال رادیو تراپی است. آیا امیدی به بهبودی هست؟

    پاسخ
  • سلام آقای دکتر برادرهمسرم ۳۱سالشه تقریبایکسالی میشه که رودش خون ریزی داشت درمرحله اول دکترتشخیصش هموروئیدبود.بعد گفت بافت مقعدش آسیب شدید دیه تومطب تحت عمل بالیزر قرار گرفت.اماخوب نشد که دوباره تحت عمل و آندسکوپی کلنوسکوپی قرارگرفت.جواب دوآزمایش سرطانش منفی بود ولی دکترش میگه این باید سرطان باشه ولی نمیدونم چرانیست چون الان کبدش متاسازکرده بااینکه جواب سرطانش منفی یه دکتر دیگه بردیم میگه نه وقتی سرطانش منفی کبدش متاساز نیست چربی دور کبدشو گرفته بنظرتون تشخیص کدوم درسته

    پاسخ
  • سلام خسته نباشین.برادرم ۳۰سالشه دوساله سرطان روده وکبد داره ۳۰جلسه شیمی درمانی کرد.۳بار هم عمل کرد الان دکترش میگه بازم تود داره نه میشه شیمی درمانی کرد چون بدنش خیلی ضعیف شده نه هم عمل یه سری دارو بهش داد گفت بخوره اگه کوچیک شدن با لیزره .الان خیلی حالش بد تورو خدا بگین امیدی هست

    پاسخ
  • سلام پدرم قریب سه ماهه پیش سونو و سی تی دادن و ضایعتی در کبد که در درجه اول مطرح کننده متاستاز بوده اما تومور مارکر ها و آندوسکوپی و کولونوسکوپی ایشان منفی، انکولوژیست هم میگه باید بیوپسی بشه اما inr زیر ۱.۵ نمیاد پلاکتش زیر ۷۰ هزاره، و فعلا درمانی رو کبدش نشده وفقط درمانهای حمایتی میشه. لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
  • باسلام همسرم از۳سال پیش کانسربرست داشته واکنون به کبد با ابعادحداکثر ۱۱ میلیمترمتاستاز کرده آیا باترکیب کموتراپی وتراستوزوماب وارومازین که اکنون انکولوژیستش براش تجویزکرده امکان بقای طولانی دارد؟

    پاسخ
  • ناشناس
    1400/04/02 11:57 ب.ظ

    سلام خسته نباشی پدر من سرطان کبد بدخیم داره چشماشم زرده دکتر گفته باید نمونه برداری وشیمی درمانی کنید توروخدا جواب بدین

    پاسخ
    • سلام. آقای دکتر ابراهیمی گفتن مشاوره حضوری تشریف بیارین یا مدارک کامل رو از طریق واتساپ مرکز ارسال بفرمایید. ۰۹۱۰۸۸۱۷۴۴۴

      پاسخ
  • سلام آقا ی دکتر من امروز مامانمو بردم سونو و گفتن توده های متعدد ومنتظر هیپو اکو با حداکثرابعاد ۳۸×۴۸ میلیمتر در پارنشیم کبد مشهود است که دال بر متاستاز کبدی است ب نظرتون با جراحی یا شیمی درمانی خوب میشن آخه دکتر سونو گفت امیدی نیست فقط الکی ازیتش میکنیم

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر مادرم سونوگرافی شکمی داده توی کبدش توده هست براش اسکن نوشتن. توجواب اسکنش توده های کبدی متاستاتیک نوشتن.

    پاسخ
  • امید زارعی
    1400/03/28 5:51 ب.ظ

    سلام برادر من ۳۲ سالش هست درگیر سرطان کبد شده که تو بدنش هم پخش شده و باعث ایجاد تومور در مغزش و سه بار خونریزی مغزی شده الان هم یه سمت بدنش لسم شده و گفتن باید هشت جلسه شیمی درمانی انجام بده میشه لطفا بگید شانس درمانش چقدره؟ و چقدر طول عمر داره؟

    پاسخ
  • سلام دکتر وقت بخیر.مادر همسرم سرطان کبد داره و گفتن غده های کبدشون زیاد هس و پخش شده و قطع امید کردن و گفتن فقط چند ماه دووم میاره.هیچ راهی نیس بشه دردش رو کم کرد یا طول عمرش بیشتر کرد؟

    پاسخ
  • باعرض سلام و خسته نباشید.اقای دکتر مادر من مبتلا به سرطان کبد میباشد که سرطان متاستاژ شده.بعد از عکسبرداری و ام ار ای گفتن تو کبدش سه تومور داره که یکیش بزرگه.دکترش میگه اگه نمونه برداری بشه بیمار به حالت کما میره واسه همین نمونه برداری نشده.میگه شیمی درمانی هم جواب نمیده واسه همین شیمی درمانی هم نشده.من نه ادرس شمارو دارم نه شماره تماستوتو که بتونم باهاتون در ارتباط باشم.توروخدا اگه ممکنه شماره تماس مطبتونو یه جوری بهم بدین که بیام خدمتتون.یک دنیا ممنون

    پاسخ
    • سلام. زنده باشید.
      در قسمت ارتباط با ما سایت اطلاعات کامل هست.
      تهران – خیابان قائم مقام فراهانی – نبش کوچه عرفان – پلاک ۱۶۸ – واحد ۲
      ۰۹۱۰۸۸۱۷۴۴۴ – ۰۲۱۸۸۷۱۶۵۱۱ – ۰۲۱۸۸۷۲۴۵۵۸

      پاسخ
    • سلام. آقای دکتر ابراهیمی گفتن مدارک را در واتس اپ بفرستید ۰۹۱۰۸۸۱۷۴۴۴

      پاسخ
  • ناشناس
    1400/01/07 3:50 ب.ظ

    سلام ودرود فراوان //خداقوت دکتربزرگوار بفرمایید طول عمر بیمار متاستاز به کبد بامنشا پستان تقریبا چقدر است

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر برادرم یک سال پیش عمل کرده وتاشهریور ماه خوب بود از مهر دکتر بهش گفته کبد شماسرطان داره وروحیه خود راباخته دوبار شیمی درمانی شده عوارض دارو دهان وگلویش رازخم کرده ونمیتواند چیزی بخورد از شماخواهشمندیم راهنمایی بفرمایید با کمال تشکر

    پاسخ
  • سلام خسته نباشین مادرم سرطان کبد و روده دارن ۳۰ جلسه شیمی درمانی کردن ولی تومورهاش ۳۲ و ۴۰ میلیمتر شده و بزرگتر شدن به نظرتون چکار کنیم واقعا داره زجر میکشه

    پاسخ
  • ناشناس
    1399/11/01 7:40 ب.ظ

    سلام آقا دکتر هپاتبب بی مزمن درمان دترد

    پاسخ
  • سیدمهدی
    1399/10/25 6:01 ب.ظ

    سلام اقای دکتر پدرم سرطان کبد بدخیم داره که دکتر جوابش،کردن،ابزارهای هست که حداقل یه سال بمونه درد هم داره

    پاسخ
  • ناشناس
    1399/10/04 11:55 ب.ظ

    سلام پدرم سرطان کبد داره عملش کردن الان داره شیمی درمانی میکنه به نظر شما خوب میشه

    پاسخ
    • درود بر شما
      همانطور که در مقاله ذکر شده:
      بهترین راه برای فهمیدن طول عمر بیمار این است که روحیه اش را نباخته و به پزشک خود اطمینان کند تا شرایطش را از تمامی جنبه ها بررسی کرده و بهترین درمان انتخاب شود.

      پاسخ
  • قادر رضوی
    1399/09/28 10:45 ب.ظ

    سلام آقای دکتر یکی از دوستانم که دکتر تب گیاهی هستش بهم گفت که چربی کبد داری برو دکتر منم به خاطر کرونا نرفتم ولی علایم دارم خیلی وقته کم حافظه شدم وقتی اب میخورم حالت تهوع دارم شانه و دست راستم گاهی بد جور درد میکنه انگار وزنه بستن بهش زیر دنده سینم سمت راست روزی چن بار درد میکته انگار سوزن فرو میکنن شکمم تورم شکم هم دارم خیلی باد میکنه هر چقدر سعی میکنم شکمم کوچیک بشه فایده نداره غذا کم میخورم ولی شکمم لاعر نمیشه ممکنه از علایم چربی کبد باشه؟؟؟

    پاسخ
  • افسانه
    1399/09/13 11:32 ب.ظ

    با سلام و خسته نباشی
    مدت یک سال و نیم مادرم با سرطان سینه و غده های لنفاوی درگیر بوده و ۴ جلسه شیمی درمانی و بعد چون نتونستن توده رو مهار کنن عمل انجام شد و دوباره ۴ جلسه دیگه شیمی درمانی و بعد از شیمی ۲۸ جلسه پرتو درمانی و از پنجم فروردین ۹۹ شروع به خوردن داروی ایمن درمانی کپسیتامین کرد ، بعد از ۶ دوره فرستادن اسکن و تو اسکن معلوم شد که مادرم متاستاز کبدی نوع ۴ شدن .
    دو دوره قرص نولوبین رو مصرف کردن متاسفانه عوارضش خیلی زیاد بود ، به جاش همان کپسیتامین رو در طول روز ۶ عدد مصرف میکنن . متآسفانه در این یک ماه اخیر دست کم ۱۱ کیلو کاهش وزن و سرفه و تب و لرز شدید و تعریق فراوان
    مزاحم شدم که بپرسم برای این همه علایم چه باید بکنم ؟ آیا راه درمان دیگری هست یا نه ؟
    ممنون میشم که جوابمو بدین سپاس

    پاسخ
  • ناشناس
    1399/08/30 5:22 ب.ظ

    من علائمش را دارم

    پاسخ
  • محمدرضا
    1399/08/05 1:22 ب.ظ

    سلام اقای دکتر ،پدر من تقریبا یکسالو نیمه از تشخیص سرطان اولیه ریه و کبد متاستاز میگذره،و تحت درمان هستند تو این یکسالو نیم جز گاهی درد در قسمت زیر سینه راست و اخیرا یکماه پیش سرفه های متعدد ک الان خدارو شکر خیلی کمتر شده،اخرین بار شیمی درمانیش هم تقریبا ۵ماه پیش بوده،دکترشون گفتن سرطان ک از ریه شروع شده الان یه غده خیلی ریز ریه وجود داره اما کبد خب پیشرفته س ولی دکتر اقای لاری زاده میگن تحت کنترله فقط همین.. دکترجان بعد اینهمه مدت تصمیم گرفتیم دکتر بابارو تغییر بدیم بنظر شما ایا این کار درسته؟؟لطفا راهنمایی کنید که چه درمانی ،ایا اصلا روش درمانی جدیدی وجود داره یا کسی هست به علم درمان جدیدی دست پیدا کرده باشه که بشه بابارو درمان کرد؟چه ایران چه خارج از ایران لطفا راهنمایی کنید ممنون…منتظر جوابتون هستم تشکر

    پاسخ
    • شما مدارکی که برای ما ارسال نکردین تا بهتر بشه بررسی کرد ولی با توجه به مواردی که فرمودید بهتر است که تحت کنترل یکی از همکاران ما باشد و در جریان بیماری قرار بگیریم با همکاران هوکولوژی مشورت داشته باشید و در جواب اینکه پرسیدین درمان جدید موثر هست یا نه؟ بله درمان جدید وجود داره ولی بستگی به تصمیم پزشک شما داره که آیا این مورد با روش جدید درمان می شود یا نه چون ما مدارکی از شما نداریم نمیتونیم قضاوتی در این زمینه داشته باشیم و پیشنهادی بدیم.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.